Sendemandsmøde i Aalborg 12. maj 2017 - 14. maj 2017

Fredag d. 12. maj:

kl. 11.00 - 23.00:

Marinestuen er åben for tilrejsende gæster og vores egne medlemmer.

kl. 13.00:

http://www.aalborg-marineforening.dk/ikoner/Chr4.png Optagelse i Chr. 4. Laug af landsbestyrelsen med flere.

kl. 15.00:

Modtagelse af landsbestyrelsen med ledsager samt Aalborg Marineforenings bestyrelse med ledsager af viceborgmester Mads Sølver Pedersen på Rådhuset, Gl. Torv.

kl. 17.15 og 17.40

http://www.aalborg-marineforening.dk/bus.jpg Bus fra Hotel Hvide Hus til Marinestuen.

Da vi ankom til marinestuen var der et marineorkester der spillede på plænen bag marinestuen,. Hvor de hørte hjemmefik vi ikke at vide, men jeg vil tro at det var Ålborg marineforenings eget orkester.  Det var nu ikke noget der tiltrak den helt store opmærksomhed, men i marinestuen og et tilstødende telt blev der snakket og drukket øl indtil det blev tid til at spise.

kl. 18.00 - 23.00:

Kammeratskabsaften i Marinestuen. Der serveres Bøf Stroganoff med mos til kr. 140,- pr. person.

Maden var veltillavet og blev serveret ved en buffet, hvor et par mand øste op. Det gik vældigt glat, og alle fik varm mad. underholdning var der ikke rigtigt noget af, så efter maden var det blot hyggeligt samvær til bussen kørte til hotellet, hvilket nogle benyttede sig af medens andre gik en tur i byen.

kl. 22.30 og 23.00

http://www.aalborg-marineforening.dk/bus.jpg Bus fra Marinestuen til Hotel Hvide Hus kl. 22.30 og 23.00.

Lørdag d. 13. maj:

kl. 7.30 - 10.00:

Marinestuen er åben for morgenmad.

kl. 9.15:

http://www.aalborg-marineforening.dk/bus.jpg Bus fra Hotel Hvide Hus til Gl.Torv hvor de der skal marchere sættes af hvorefter bussen fortsætter til Gjøl (dameturen).

kl. 9.45:

Opstilling af sendemændende på Gl. Torv
Tambourkorpset.png (1830 bytes)  March gennem byen til Hotel Hvide Hus med Søværnets Tambourkorps i spidsen.

En rask, men kølig travetur, hvor der blev gjort ophold på Vesterbro, hvor tamburkorpset optrådte. Herefter gik turen til hotel Hvide hus hvor mødet blev afholdt

kl. 11.00 - 16.00:

http://www.aalborg-marineforening.dk/ikoner/Marineforening_logo.jpg Sendemandsmøde på Hotel Hvide Hus.

Mødet gik nogenlunde gnidningsfrit.  Forretningsorden, årsberetning og regnskab blev alle godkendt

Landsbestyrelsens forslag til fremtidssikring blev vedtaget med 220 stemmer for og 10 imod. Der var en del polemik vedr. et forslag fra Frederikshavn, der ønskede at få fastsat et tidspunkt for afvikling af forretningsudvalget. dette kom dog ikke til afstemning

Frederikshavn havde yderligere et forslag til ændring af vedtægternes §§ 8 og 9. Nakskov havde et forslag der gik ud på, at det skulle tilføjes i vedtægterne, at en afdelingsformand ikke kunne blive distriktsformand. Begge forslag blev afvist.

Budget, samt landsbestyrelsens forslag til kontingentstigning til kr. 150,- blev vedtaget med 280 stemmer for og 37 imod.

Valg til landsbestyrelse, valg af distriktsformænd, samt valg af revisorer og suppleant. Alle genvalgt i hht. dagsorden (der kan ses i det eneste nummer af medlemsbladet "Marineforeningen")

Mødet slut kl. 15:00

kl. 18.00 - 24.00:

http://www.aalborg-marineforening.dk/ikoner/Comwell.png Stiftelsesfest og gallamiddag på Hotel Hvide Hus med dans på dækket. Der serveres en velkomstdrink og en 3 retters menu samt et glas hvidvin til Dronningens skål. Herudover er det for egen regning.

Middagen bestod rejecocktail til forret, gammeldags oksesteg med waldorfsalat som hovedret. Desserten var is. Det var alt sammen udmærket selvom stegen nok havde fået lidt rigeligt i gryden.

Efter middagen blev nogle af bordene flyttet for at give plads til et dansegulv, men inden musikken for alvor spillede op til dans, blev gulvet indtaget af tre personer i munkekutter. og hvad de optrådte med ses på billedsiden. det blev til lidt over en time med musik og dans, og så var den fest slut.

Retur til forsid                                        videre til billeder